How To Make a XXXTENTACION Type Beat (FL Studio Tutorial)

Hope yall enjoy and again sorry for the quality as my pci card is still on its way and taking soo damn long! But anyways yall get the idea and thanks for the support.

Subscribe to my beat channel- https://goo.gl/nwR0Gb

Sale of the month- https://goo.gl/M0zKoX

Purchase Drum Kits- http://www.studioplug.net
Follow me on twitter- https://twitter.com/_StudioPlug
Listen to beats here- http://studioplug.beatstars.com

Follow on Facebook for updates on products, discounts and free giveaways- https://www.facebook.com/StudioPlug.net

Follow on Instagram to see my lifestyle- https://www.instagram.com/studio_plug/

If you need any help you can email me at studioplug.net@gmail.com

XXXTentacion Bio
About
Collaborator with the music collective Members Only, he is an experimental rapper with a notable song called “RIP Roach ‘East Side Soulja.'” He posted a three-track playlist of songs that he titled ItWasntEnough to his SoundCloud page.

Before Fame
He posted a first track, called “Vice City,” to his SoundCloud account in March of 2014.

Trivia
He was arrested in Florida in July of 2016 on charges of robbery and aggravated battery with a deadly weapon.

Family Life
His name is Jahseh Onfroy and he was born in Pompano Beach, Florida.

Associated With
He was featured on the Robb Banks mixtape C2: Death of My Teenage.

Sources-
Xxxtentacion- http://www.famousbirthdays.com/people/xxxtentacion.html

Comments

Roberto Mejia Lacayo says:

Any way I could download or purchase this beat?

Palazzo Beats says:

vibes man

El wilbur says:

THANK YOU SO MUCH!!!! FINALLY A EXCELLENT TUTORIAL <3

Gica Baldovin says:

Hey man you Say how to installare nexus and omnisphere free?

lilddonovandark says:

u dont need to do all this too make a x beat lol. just get a scary pad some fast moving hihats with a distorted 808.

StudioPlug says:

Hope Y’all Enjoy This, Had To Bring Out That Distorted Sound For This Style. Pretty Dope Let Me Know What Y’all Think.

Also Does This Pass For A $uicideBoy$ Type Beat?

Jordan G xxx says:

I knew XXxtenation

oLightt says:

thx for the ear rape yo

joshua pitsios says:

shit go harddddd

Nigga Faggot says:

That bass kinda ruins it

1v1 BEATS says:

This is the video that made me really want fl and now that I finally got it I had to come back to re learn the stuff he showed like the dope gross beat effect and now I’m hype asf because I can finally sound more professional than when I used lmms

CTric says:

you sound like x himself

666 says:

That’s shit sounds fire

KREATIV says:

Dont think this sound like anything that x would have

yxng vxxrhees says:

lol if youve heard alot of $B then you would have known that not even 15% of their songs are distorted like this but its a dope beat and tutorial my friend just needed to say that lmao

Teagen Beats says:

it just distorts the fuck out of the piano once i add fast dist

Toasty Beats says:

anybody got a link for keystation???

Instinct Ricci says:

R.I.P Triple X

Lury says:

lit af

Draco Vids says:

What are the plugins used in this track?

GHOSTCRAFT MUSIC says:

this sounds like one of my tutorial beats lol

Jhonny Avalanche says:

flp????????

GODS GIFT says:

Thats a bad way to distort your sound…each track needs to be distorted differently or it will sound horrible like the way you distorted it as a whole in the master track

alex crowell says:

ayye vro check out my music pls i know everyone hates this but its the only way to get clout lmao
https://soundcloud.com/hispanic-sandwhich

Aaron Chow says:

i made a cool melody but i dont know how to match 808’s to it. any advice?

HighDemBoyz_ says:

How do you do the ” scratch ” effect please ????

kendrick reed says:

Can you do a video on how to make a custom beat for an artist with the song written already?

QE CarCass says:

Dope

SuperBPro says:

Just imaging the “YAH, AYE, YAHHHH, AYEEEE”

Busy Tominsh says:

RIP X MY MANS IS DEAD :((((((((

SaitamaOssas says:

LIT

Brad Haugen says:

Where’s Channel rack???

LaneSEO says:

Nice vid bro

Niya Cåzade says:

THAT SHIT IS FIRE

Finn Harrison says:

RIP X

Kuda Humphrey says:

Who wants a collaboration with me?

Darth Troller says:

I got here cuz I saw that MC Breed’s son liked this video

 Write a comment

*

Do you like our videos?
Do you want to see more like that?

Please click below to support us on Facebook!